See artikkel ilmus esmakordset 7/2015 Tehnikamaailmas.

Tehnikamaailm proovib uut Harley Davidsoni esmatasandi esindajat, mis üritab brändi jälle massidesse tuua.

Enamasti on Harley-Davidsoni sõitjaks keskealine õllekõhu, väljakasvanud habeme ja nahkriietega veidi tahumatu välimusega mees. Kui ta oma tsikli käivitab, on seda kuulda mitme kvartali kaugusele. See on elustiil.

Ajad on aga muutumas, enam ei saa elada ainult mootorratturi rollis, moodne inimene naudib kiiret ja vahelduvat elutempot, kus päeva jooksul on mitmeid väga erinevaid olukordi – kord on vaja viisakas ülikond töökohtumiseks selga visata, siis lapsega mänguplatsil aega veeta, seejärel sõpradega kesklinna trendikohas oma start-upimõtet edasi arendada. Kaasaegsele inimesele mõeldes on ka Harley-Davidson oma mudelivalikut täiendanud.

Street 750 on Harley-Davidsoni esimene täiesti uus mudel kümne aasta jooksul. See on mõõtmetelt väiksem ja kergem kui teised Harleyd ning tema hääl ei kostugi mitme kilomeetri kaugusele. Street 750 on mõeldud tänapäeva noorele linnatänavatel seiklemiseks ja Harley-Davidsoni brändiga esmakogemuse saamiseks.

Street 750 südameks on täiesti uus  749 cm3 Revolution X™ 60-kraadise nurgaga V2-mootor, mis Harley-Davidsonile veidi ootamatult on vedelikjahutusega. Kogu ratas tundub esmapilgul väga mitte-harleylik olevat – juht vs ratas proportsioon pisut harjumatu, hääles puudub piisavalt detsibelle, mootor on tavatult tänapäevane. Lähemalt vaadates on tegu siiski äratuntavalt harleydavidsonliku mootorrattaga. Hääl, kuigi mitte nii vali kui võiks oodata, omab ikka margile omast bassist kõla, Street 750-l on see viisakamale, modernsemale kujule viidud. Just nagu ilmselt ka selle omanike habemed, mis ei ole metsikud ja välja kasvanud, vaid spetsialisti poolt moekalt ära trimmitud.

Välimuselt – kuigi mõõtmetelt pisem – on Street 750 tõeline Harley-Davidson ja mõjub meeldivalt ajatuna. Uue mootori välimuses on kasutatud jahutusribidele sarnast viimistlust, jättes klassikalisema õhkjahutuse mulje.

 Street 750 hind on vägagi tervitatav 8130 eurot, aga on näha, et ongi üritatud luua väga rahakotisõbralikku Harley-Davidsoni: kroomi on minimalistlikult vähe, mitmed lõppviimistluse detailid võiksid olla veidi parema kvaliteediga. Tahhomeetrit ei ole, kella samuti mitte. Kütuse kogusest paagis saad kõige paremini aimu siis, kui tankimisavast sisse piilud.

Samas on põhielemendid väga head – raam, rattad ja kogu ratta süda – mootor. Seega on Street 750 väga hea platvorm ümberehitamiseks – detaile välja vahetades saab tsikli kerge vaevaga ainulaadseks muuta. Kindlasti saab ka maheda väljalaskehääle summutivahetusega maskuliinsemaks-võimsamaks muuta.

Street 750 on väga madal, istme kõrgus maast on ainult 709 mm, ja Harley-Davidsoni kohta üsna kerge – tühikaaluks on rattal 206 kg. Tänu neile näitajaile ja madalale raskuskeskmele on Harley uustulnuk väga nauditav linnakruiser. 42 kW mootor, mis oma maksimaalse pöördemomendi 59 Nm saavutab juba 4000 pöörde juures minutis, veab hästi edasi ka juba madalatel pööretel (kui madalatel? Ei tea, tahhomeetrit ju pole). Brändile omane rihmülekanne töötab oodatult vaikselt ja sujuvalt. Vedrustus on mõnusalt pehme ja pika käiguga (140 mm ees ja 90 mm taga) – seega on Street 750 igati sobilik ratas Eesti teedele.

Peeglid näevad Street 750’l küll väga efektsed välja, ent on liiga kitsalt koos. Kõrvalridades toimuvat näeb küll, samuti oma käsi-õlgu, enda taga sõitvat autot (kui see just suur ja lähedal olev veoauto või buss) paraku peeglid nähtavale ei too.

Harley-Davidsoni logo rehvimustris.

Harley-Davidson Street 750 on mõeldud eelkõige linnatänavail sõitmiseks, sihtgrupiks – nagu paljudel viimasel ajal välja tulnud mootorratastel –  on edukas linnas või linna lähedal elav noor. Street 750 mootor ja muud põhikomponendid on väga head ja saab öelda, et Harley-Davidson on loonud väga hea ratta ringi kruisimiseks või oma käe järgi ümber ehitamiseks. Kuigi see on visuaalselt teistest sama brändi ratastest väiksem, tekib tahtmatult küsimus – ehk on Street 750 just õige suurus tänapäeva Harley-Davidsonile?

Mootor: 749 cm3 vedelikjahutusega V2

Võimsus: 42 kW @ 8000 p/min

Pöördemoment: 59 Nm @ 4000 p/min

Ülekanne: rihmülekanne, 6 käiku

Pikkus: 2225 mm

Laius: 815 mm

Istme kõrgus: 709 mm

Tühikaal: 206 kg

Kütusepaak: 13,1 liitrit

Hind alates: 8130 eurot

NB! Õppesõit Harley-Davidsoniga? Jah, Tallinnas on see nüüd võimalik. Ühes autokoolis saab õppesõitu teha sellesama Harley Davidson Street 750 tsikliga. Täpsemat infot saab kohalikult Harley-Davidsoni edasimüüjalt.