Omal ajal olid kolmesajaviiekümnesed Jawad kõige vingemad mootorrattad ühel kuuendikul maakerast. Nendega sõideti politsei eest ära, viidi tüdrukuid tantsupidudele ja see oli kõik, mida üks noor seiklust otsiv mees endale saada soovis. Siis ajad muutusid. Algajatele hakati soovitama juba 600-kuubikulisi mootorrattaid, kuigi paljud hüppasid kohe “tonniste” selga. Ja paljud neist sõitsid esimese kuuga (või pigem nädalaga) teelt välja, paremal juhul haiglasse, halvemal juhul…

600 kuupsentimeetrit tundub hetkel olevat mitteametlik mootori suurus, millest alates mootorratas aktsepteeritav on. Kui aga sõiduautodel ei näita kubatuur enam ammu selle võimsuspotentsiaali (1-liitrised mootorid autodel on täitsa normaalsed, osad AMG-Mercedesed kasutavad kaheliitriseid mootoreid jne), siis miks peaks mootorratast tema kubatuuri järgi hindama?

Õnneks on kolmesajaste valik järjest suurenemas, sel aastal jõuavad Eestisse näiteks BMW G310 R ja Yamaha MT-03, juba varem olid müügil Kawasaki Z300 ja KTMi nakedratas 390 Duke ja sportlikum RC 390 Duke. Kui eelviimasest olen ma juba siin kirjutanud, siis nimekirjas viimase kaherattalisega sõitsin ma ka juba eelmisel aastal, aga ei jõudnud sellest kirjutamiseni.

Niisiis, KTM RC 390 Duke. Harjumuspärasest vähem massiivse mootorratta suurimaks võluks on tema kaal. Või pigem selle olematus. KTM RC 390 Duke tühikaal on 147 kg. Selle jaksab peaaegu sülle võtta. Tänavamootorrataste seas on see kerge kui udusulg. Ja tänu sellele on see vilgas ja väga entusiastlik juhi soovil suunda muutma.

RC välimus on moodne ja agressiivselt sportlik – oranž sõrestikraam lisab põnevus, kõhu alla peidetud summuti hoiab ratta olemuse kompaktsena. 390 Duke’idest meeldib mulle rohkem naked-versioon, aga see on puhtalt minu maitse. RC- versioon on küll tehnilise poole pealt sama, aga erinev geomeetria ja esigondel annab hoopis sportlikuma sõiduelamuse. Neile, kes pole veel “tonnistega” ära rikutud, soovitan kindlasti KTMi salongi vaatama-proovima minna. Hinnad on väga mõistlikud.

Kõige selle positiivse juures on ainult üks miinus – hääl. Väiksema kubatuuriga mootorrattad ei suuda suuremale rattale omast bassimürinat tekitada, seetõttu on selgelt aru saada (eriti tühipööretel), millega tegu on. Sellegipoolest soovitan enne uue ratta ostmist ka KTMi “hertsogid” üle vaadata.

Gondel hakkaks justkui esiratast alla neelama..