See artikkel ilmus esmakordselt 6/2016 Tehnikamaailmas.

Välimus on petlik – Kawasaki Vulcan S ei ole tavaline kruiser. Rahuliku sirgteekulgeja välimuse taga on peidus tõeline sportratas.

Ma läksin selle ratta proovisõidule ilma eelnevalt tehniliste andmete ja turundusjutuga põhjalikumalt tutvumata. “See on ju kruiser, mis seal nii erilist ikka saab olla,” mõtlesin ma enne sõitu. Esimesel paarisajal meetril olin imestunud, et masinal pole madalatel pööretel kruiserile omast minekut, jõudu justkui ei olnud. Tundus ebaloogiline, et Kawasaki nii jõuetu mootorrattaga turule tuleks. Vaadates tahhomeetrit, hakkas tõde selguma – suurim number seal oli 12 000 pööret minutis… Suurendasin pöördeid kruiseri kohta tavapäraselt kõrgele ja tsikkel ärkas tõeliselt ellu. Kawasaki Vulcan S ei ole tavaline kruiser, see on sportratas, mis on kruiseri välimusega; see on sportkruiser.

Mõõdukalt klassikaline välimus, mattmust värv kõikjal, mootor, mis asjatundmatule võib tunduda kui klassikaline õhkjahutusega ajam – see kõik on ainult välimus. Ratta südameks on 649 cm3 vedelikjahutusega R2, mis põhineb Ninja 650 mootoril – see selgitab ratta ootamatult sportlikku iseloomu. Võrdluseks: kui sarnase suurusega kruiseril Harley Davidson Sportster Iron 883 saabub maksimaalne pöördemoment 3750 pöördel minutis, siis Vulcan S’i pöördemomendi tipp saabub umbes 3000 pööret kõrgemal.

Paljud asjad on Vulcan S’i puhul omased pigem naked- või sportrattale (nagu juba kirjeldatud mootor) ja see võib kruiserikujulise ratta peal istudes segadust tekitada. Vedrustus on pigem jäigapoolne ja ebatasasused teel on selgelt tuntavad, aga sellise mootori puhul on see jällegi ainult tervitatav – kiirendamisel ja pidurdamisel on ratas stabiilne ja ei kõigu ette-taha. Raskuskese on mõnusalt madalal ja kruiserilaadse rattaga saab muretult kiireid suunamuutusi teha ning nauditavalt kurvilistel teedel sõita. Jalarauad on piisavalt kõrgel, et ratast välimuse kohta tavatult palju kallutada saaks.

Käiguvahetus toimub mootorrattal ülimalt täpselt, justkui lülitilikult – klõps ja valmis, klõps ja valmis. Pidurid saavad üle 200-kilose sõiduki peatamisega edukalt hakkama, pidurid haakuvad esialgu sujuvalt, rohkem vajutades suureneb haardumine märgatavalt. Tuuleklaasi Kawasakil pole, aga esitule korpus on konstrueeritud tuult juhist mõistlikul määral kõrvale juhtima. Iste asub maast vaid 705 mm kõrgusel, mistõttu on Vulcan S hea stabiilsuse tõttu sobiv ka algajatele ja lühematele sõitjatele. Isteasendit saab juhi jaoks veel sobivamaks muuta jalaraudade asendi muutmisega, tellida saab ka veidi eri kujuga lenkstangi.

Teistele Kawasaki mudelitele sarnaselt on tagavedrustus toodud nähtavale kohale paremal küljel. See lisab rattale veelgi omapära – justkui nagu oleks ajatu stiiliga mootorratas, samas on mitmed moodsad vimkad sisse lipsanud. Üleni must välimus mõjub jõuliselt, ent pole liiga üle pakutud, jäädes täpselt viisakuse piiridesse. Ratta küljel olev summuti meenutab välimuselt midagi kuulipilduri sarnast ja näen põnevalt ohtlik välja. Mattmustale vedelikjahutusega mootorile on lisatud küljele metallitooni jahutusribisid meenutavad triibud. Sportlikule kruiserile saaks veel visuaalselt jõulisust juurde lisada, kui asendada olemasolev lenkstang madalamaga, muutes selle Kawasaki natuke Harley-Davidson V-Rodi sarnaseks.

Paratamatult tekib mõte, et kas on tegu ideaalse mootorrattaga, millel saab (asfaldil) kõike teha? See pakub kruiseri mugavust, ent sportliku mootorratta minekut ning krapsakust. Madala istme ja hea manööverdamisvõime tõttu sobib see hästi linna ja näiteks tööl käimiseks. Pöördemaias R2 pakub lusti pühapäevasõitudel ja koos küljekohvritega on Vulcan S suuteline ka mitmepäevasel motomatkal edukalt kaasa lööma. Parim asi ratta juures on tema mõistlik hind, mis algab 6990 eurost. Uue mootorratta otsijad – mis muud kui proovisõidule!