Ma olen seni mootorrattaga peamiselt asfaldil sõitnud. Kruus ja muu lahtisem pinnas on minu jaoks vaid põgusalt tuttavad. KTM arvas, et oleks põnev esitada mulle väljakutse ja kutsus mind osalema KTM Adventure Rally’l Soomes. Tõotab tulla korralik katsumus, aga samas on see kindlasti ka unustamatu kogemus ning võimalus sõiduvõtteid lihvida. Mis seal’s ikka, sõidame!

Kohe-kohe ongi see motomatk algamas – juba homme võtan suuna Lapimaa poole.

Mis on KTM Adventure Rally Finland?

Hea küsimus. Ürituse koduleht just väga palju detaile ei paljasta, aga midagi siiski olen teada saanud.

KTM Adventure Rally Finland toimub 19.-21. juulil, algus- ja lõpp-punktiks on Oulu. Kolme päevaga läbitakse Lapimaa maastikul 866 kilomeetrit. Asfalti on ilmselt väga vähe, enamus teest kulgeb kruusal ja muul pehmel pinnasel. See on ralli ehk võistlus, kus kõige kiiremad lähevad esikohta noppima ja teised lihtsalt rada läbi sõitma. Just nagu Tartu Maraton, ainult mootorrattal.

Siit videost saab aimu, millistel teedel ilmselt ürituse raames sõidetakse:

Navigeeritakse kas GPSi või roadbooki abil. Mina sõidan kogenud sõitja juhendamisel Guided kategoorias, seega on mul kindlasti ees oskajad mehed, kelle pealt on hea õigeid sõiduvõtteid õppida.

2000-kilomeetrine teekond

Kolmel päeval sõidetakse kokku 5 etappi:

Reede, 19, juuli:
1. etapp Tarvikekeskus Oulu > Tarvikekeskus Ranua 190 km
2. etapp Tarvikekeskus Ranua > Mainari Raajärvi 172 km
Laupäev, 20. juuli:
3. etapp Mainari Raajärvi > ABC Kemijärvi 69 km
4. etapp ABC Kemijärvi > Tarvikekeskus Ranua 223 km
Pühapäev, 21. juuli:
5. etapp Tarvikekeskus Ranua > Tarvikekeskus Oulu 212 km

Täpset teed ma ei tea, aga suures plaanis on sõit umbes sellises piirkonnas:

Lisaks on vaja ka Oulusse ning pärast koju tagasi saada – edasi-tagasi üle 1200 kilomeetri.

Sõidan lausa kahe motikaga

Üritusel kohapeal annab KTM Nordic mulle kasutada KTM 690 Enduro R’i, mis on justkui väga võimas tänavalegaalne krossikas. Sellega kulgen ma 3 päeva Lapimaa maastikul ja loodetavasti on meil omavahel siis hea klapp.

Tallinnast Oulusse ja tagasi (1200+ kilomeetrit) sõidan KTMi matkarattaga 1290 Super Adventure S  (aitäh, KTMi Tallinna esindus!) – korralik masin millega mugavalt pikki vahemaid läbida. Võimas ka, kilovatte on rohkem kui mu autol!

Kui asfaldil on motikaga suhteliselt lihtne sõita, siis mujal on pidamine väiksem ja sõiduvõttedki keerukamad. On vaja püsti sõita, rohkem kehaga ette-taha liikuda (vaata seda motikat – enamus selle kerepikkusest moodustab iste, et sõitja saaks enda paiknemisega tsiklit paremini kontrollida).

Enne minekut käisin paar tundi KTM 690 Enduro R’iga Männiku kandis kruusateedel, metsa all ja liiva sees veidi tutvust tegemas, et Lapimaal juba mingi tsiklitunnetus käes oleks.

See motikas on üsna maruline tegelane ja mõeldud kogenud enduurosõpradele – ma ilmselt ei kasutanud veeranditki tema potentsiaalist ära. Kui kruusateel ja niisama metsaradadel on rahulikult sõites enam-vähem kindel tunne, siis liivane pind vajab kõvasti harjumist. Keha läheb krampi, kiirust tõstma ei kipu (kuigi kiiremini sõites peaks sõit stabiilsem olema). KTM Adventure Rally on loodetavasti väga hea koht, kus oma oskusi lihvida ja tulla tagasi palju parema mootorratturina.

Viie päeva jooksul läbin kahel motikal üle 2000 kilomeetri. Uued teed, võõras maastik – sellest tuleb tõeliselt põnev roadtrip!

Kogu ettevõtmisest ja minu muljetest saab juba peagi pikemalt lugeda. 10. augusti Arteris kirjutan ettevõtmisest reisiloo, septembri Tehnikamaailmas räägin lähemalt üritusest ja mootorratastest. Jooksvalt saab minu seiklustega KTM Adventure Rally’l kursis olla läbi Instagrami, kus püüan jagada esmaseid emotsioone ja fotosid.