Põnev värk – Renard Speed Shopi tegijad panid müügile nende cafe racer’iks poolt ümber ehitatud Honda XBR500 (Auto24 link) ja mul avanes võimalus sellega tiir ümber Tallinna teha.
Originaalis oli XBR500 tehasest väljudes vastupidav, ent üsna tähelepandamatu mootorratas, Renard Speed Shop pani selle halli hiirekese aga tõeliselt särama.
![]() |
Originaal vs custom. |
Ratta tehniline pool jäeti puutumata, seega on sel custom-rattal Jaapani tehasemootorratastele omane vastupidavus, samuti on varuosi lihtne hankida. Kõik muudatused on pigem esteetilist laadi – tsikli jooned aeti sirgemaks, ratta stance ilusamaks. Silmapaistva välimuse saavutamiseks tehti rattale näiteks uus sadul, originaalpaak asendati Kawasaki KH 400 omaga, lisati uued tuled, summutid, porilaud, samuti võidusõidulikud numbrilauad külgedele ja ette. Paigaldati Tarrozzi jalatoed, mis koos piduri- ja käiguhoovaga on originaalist tahapoole viidud. Esiamorte on lühemaks tehtud, clip-on lenksud jäeti samad, aga paigutati madalamale. Mõned nipet-näpet asjad on veel tehtud, aga suures osas on tegu üsna lihtsa, kuid efektse ümberehitusega.
Kõik töötab nii nagu peab. Ratta saab käima panna nii elektristarteri kui ka jalgstarteriga. Sõit on äärmiselt meeleolukas, ratta seljas on põnev olla – see hääl, mis summutitest kostub, on äärmiselt vali, ent nauditav. Sõiduasend on väga… kafereisserlik – käed on pikalt ees, keha ettepoole kummardunud, jalad on üsna kompaktselt “kokku pakitud”. Pikka mitmetunnist sõitu sellega ei teeks, aga kohvikust kohvikusse kihutamiseks (mis – nagu nimigi viitab – oligi algselt cafe racer’ite põhieesmärk) ja linnas seiklemiseks on Renard Speed Shopi XBR500 ideaalselt sobiv.
498 cm3 mootor veab ~160 kg ratast reipalt edasi, sportlik asend ja võimsad väljalaskehelid lisavad kiirusele veel omapoolse vürtsika emotsiooni. Kompaktse välimuse ja sõidukogemuse põhjal arvasin, et ratas on isegi veel kergem – mulle jättis ta igatahes väga õhulise mulje.
Kokkuvõttes on Renard Speed Shopi ehitatud Honda XBR500 väga efektne ja hästi sõitev cafe racer, mis ei ole kaotanud oma vastupidavust ja ülalpidamise lihtsust. Ideaalne fun sõiduriist, mis otsib uut omanikku.
Kommentaare ei ole