Kui minu praeguse auto remont ootamatult pikemaks venis, andis Info-Auto mulle üheks päevaks asendusauto – Ford Mondeo. Olen aeg-ajalt kaalunud uue auto ostmise plaane ja Mondeo on ka sealt läbi käinud. Mitte küll väga tõsiselt, aga siiski. Igatahes sain nüüd võimaluse see linnasõidul ära proovida.

Mis mulje siis jäi?

Noh… Muidu tore auto, eks. Iluvõre on ees elegantselt astonmartinilik ja see on kindlasti suur pluss. Ja mahukas on Mondeo ka. Sõita oli täitsa okei Tallinna teedel, ei saa kurta. Samas on mitmed asjad, mis mind Mondeo juures häirivad.

1. Mondeo jõudis USA turule üle aasta Euroopast varem. See on küll väike detail, aga minu jaoks tundus Eesti lansseerimise ajal Mondeo juba oma uue auto sära kaotanud olevat.
2. On tunda, et auto on loodud pigem USA turu jaoks, paljud asjad on häirivalt suured. Näiteks uksed on visuaalselt kuidagi liiga lahmakad. Tagaluuk on nii suur ja kogukas, et isegi selle luugi amordid ei jaksa seda üles lükata – ma pidin jõuga seda üles tõmbama. Isegi mu 10 aastat vana auto luuk liigub avamisel reipamalt üles.
2.2. Ameeriklased sõidavad enamasti automaatkastiga ja Mondeo on mõeldud ka ainult automaatkastiga sõitmiseks. Minu proovisõiduauto oli manuaalkastiga ja kahe istme vahel asuv laegas on sellises positsioonis, mis suunab mu küünarnuki kaugele paremale kaasreisija vastu (või pean ma käiguvahetusteks õlga kergitama) – ei olnud kuidagi ergonoomiline. Automaatkasti (või lühemate käte?) puhul on selline asend igati okei, saab kätt mõnusalt toetada.
3. Mõõtudelt suur, ruumikuselt mitte nii suur. Tagaistmel on piisavalt ruumi, pagasiruum on suur, aga tundub naljakas, et Mondeost üle 20 cm lühem Škoda Octavia pakub rohkem jalaruumi taga ja suuremat pagasnikut.

4. Proportsioonid. Vaata Ford Mondeot külje pealt. Rattad tunduvad minu jaoks veidi liiga väiksed olevat. Mondeo üritab küll elegantne välja näha, aga tulemus pole ikka päris eeskujulik. Siin on minu kiire visand veidi suuremate ratastega (all). Võtab justkui Audi A6 Allroadi meeldivaid proportsiooni juba, või mis?

 

Midagi veel põnevat?

Jah, proovisõiduautos oli üks põnev detail – Mobileye. Mobileye on põnev seade, mis jälgib kaamera abil ümbritsevat liiklust ja annab sulle häälekalt märku ohuolukordadest. Näiteks kui sa kaldud üle pideva joone. Või oled ees sõitvale autole liiga lähedal. Või kui jalakäija on sulle ette astumas. Ja tunneb ära ka liiklusmärgid.  Ja see näidik nägi täitsa viisakas välja (tihti kipuvad aftermarket näidikud kuidagi odavapoolse välimusega olema). Sõitsin Mondeoga kokku vaid paarkümmend kilomeetrit, aga see Mobileye võitis suurema tähelepanust.

Kokkuvõte: Ford Mondeo tundub olevat enam-vähem hea auto (v.a. punktid 1-4 üleval), aga minu järgmiseks autoks ta kindlasti ei saa.