6 aastat tagasi töötasin ma Kias turundusspetsialistina. See oli minu jaoks esimene “päris” töökoht pärast ülikooli ja andis mulle ääretult palju vajalikke kogemusi – sain juhtida turundust kogu Baltikumis, koostööd teha Eesti suurte reklaami- ja meediaagentuuridega, käivitada Baltikumi Facebooki lehed, käia ajakirjanikega uute autode lansseerimisüritustel välismaal ja luua palju kasulikke tutvusi. Autod on mulle kogu aeg meeldinud, seetõttu oli eriti tore igapäevaselt selles maailmas toimetada.

Aastase töökogemuse tõttu Kias tunnen ikka veel sidet selle brändiga ja hoian kursis mudeliuudistega. Nagu juba Ford Mondeo loos mainisin, otsin endale uut (pere-)autot. Kui kuulsin, et detsembris jõuab lõpuks Eestisse Kia Optima universaalversioon, tekkis kohe huvi see ära proovida. Mõeldud-tehtud – jõulusõidud tegin sel aastal kõik valge Kia Optima SW’ga.

Esialgu ma midagi väga palju Optimast ei oodanud. Mõõtudelt on ta peaaegu Mondeoga sama suur, väljast nägus ja muud ei osanudki arvata. Sõitma hakates tekkis autost kohe hea mulje – välismõõdud ei tundunud üldse nii suured olevat nagu paberil kirjas – ka kitsastel tänavatel oli mugav manööverdada, parkimisega ei olnud kuskil probleeme. Ja salong on väga viisakas! Kia oli kunagi ammu (väga ammu) odava maiguga autobränd, tänaseks päevaks on tegu igati vastupidava, kvaliteetse ja esindusliku automargiga. Optima suudab D-segmendis eriti stiilselt silma paista – nii seest kui ka väljast.

 

Tähtsad asjad

Mulle on pereauto juures tähtis, et tagaistmel oleks piisavalt ruumi – lapse turvatool võtab omajagu ruumi ja tahan, et magamisasendis oleks lapse jalgadel ruumi. Ja ruumi on. Nii ees kui ka taga on palju õhku, pagasiruumis lausa 552 liitrit (põhja all on veel kolm eri panipaika, kuhu erinevaid asju ära panna). Minu üks kaalumisel olev auto on Škoda Octavia – selles niiöelda benchmark-autos on pagasi jaoks 610 liitri jagu ruumi, aga üle 500 on ka juba päris palju (kui palju kola mul ikka vaja kaasas kanda on?). Eriti arvestades, et praegu saan oma igapäevased lühemad ja pikemad sõidud tehtud 337-liitrise pagasnikuga.

Siis tahan kindlasti käed-vabad telefonisüsteemi, vihmatundlikke kojamehi ja seda, et ma ei peaks auto kõiki seadistusi tundetult puuteekraanilt tegema. Olemas, olemas ja olemas. Optimal on standardvarustuses naviseadmega puuteekraan, aga kliimaseadmel ja raadiol on eraldi füüsilised nupud. Mõnus.

Veel soovin edaspidi sõita automaatkastiga, sest kuigi naudin manuaalseid käiguvahetusi, on enamus sõite ikkagi linnas ja tipptunni kandis, kus keskmine kiirus on täpselt esimese ja teise käigu vahel. Küll saan kunagi ka käsikastiga hobiauto hankida.

Okei, ruumikus, nutikus-mugavus on Optimal head, räägime 1.7-liitrisest diiselmootorist. Keskmiseks pereautos on see täiesti piisav. See mootor ei tee autot lustlikult kiireks, aga saab igapäevaoludes viisakalt hakkama. Ja pedaali rohkem tallates saab ka kõigi möödasõitudega hakkama. Piisav väledus on muidugi suhteline ja sõltub igaühe taustast, aga usun, et enamusele on see 1,7 liitrit ja selle tekitatav 340 Nm väga okei.

Veel häid külgi

Proovisõiduauto oli kõrgeimas TX-varustustasemes ja seal olid olemas kõik kellad ja viled, mida pakkuda saab. Panoraamkatus on väga edev – ma sain läbi selle näiteks ilutulestikku vaadata. Samas toob see lae veidi madalamale ja mütsitutt hakkas vastu käima… Siis tagaustele saab ette tõmmata ruloo, mis ei lase tagaistmel magavatele lastele päikest silma. Külgparkimise teeb see Optima peaaegu ise ära, läheneva kokkupõrke püüab ära hoida, uksed avab võtmeta, tagaluugi avab nupulevajutusega, nutitelefoni laeb juhtmeta ja nii edasi. Muljetavaldav.

Salongis on meeldivalt vaikne olla (kui just muusikat kõvasti ei kuula). Kurvilistel teedel sõites on täitsa sportliku auto tunne. Samas kui naine ja laps autos on ja tahad kohusetundlikku pereisa mängida, siis lülitad sisse Eco režiimi ja sõidad sujuvalt, rahulikult. Sõidurežiime on autol kolm – tavaline, Eco ja Sport ja nagu ikka, mõjutab see gaasipedaali tundlikkust ja käiguvahetust. Tavaline värk, aga mõnus, töötab, on tuntav. Ja seitse aastat garantiid on kõigil Kiadel standardis.

Halvad küljed

Sõitsin Kia Optimaga ringi ja otsisin halbu külgi. Ühest küljest võiks ta ju võimsam olla, aga siis oleks ülalpidamine jälle kulukam (muide, Optimal on olemas ka 2-liitrise turbobensiinimootoriga GT-versioon), mina sain diisliga keskmiseks kütusekuluks nii 6 liitrit sajale. Mõistlik ju. Välimus meeldib, ruumikus meeldib, mis veel… midagi halba ka (noh, et oleks tasakaalustatud lugu või nii). Ahjaa, ühe asja siiski leidsin. Mulle meeldib istuda üsna roolile lähedal ja minu isteasendis on paremat jalga vastu keskkonsooli toetades veidi terav rant tunda.

Kokkuvõte

Kia Optima on hea auto. Äärmiselt hea auto. Universaal-diiselautomaadi saab ~26 000 euroga kätte. Mulle meeldib ka Škoda Octavia, mis on sama ruumikas, mitte nii stiilne, aga samas veidi soodsam. Optimat ära viies nägin salongis veel Kia Carensit ja hübriid-Nirot…. Need oleks ju ka väga head pereautod. Hmm, peab veel mõtlema.