Tarmo Tamm on tegija müügimees. Heas mõttes. Ja raamatut oskab ta ka hästi kirjutada. “Must vöö müügis” on kindlasti kohustuslik kirjandus kõigile müügiinimestele, et olla hea müügimees, kellelt inimesed ka osta tahaksid, aga see on asjalik lugemine ka mitte-müügimeestele. Turundajana ma ise nii öelda rindejoonel ei ole, vaid toimetan pigem tagalas, aga sellegipoolest töötan (metafooriliselt) käsikäes müügimeeskonnaga. Seetõttu on hea omada arusaama, et kuidas müügimehed tööd peaksid tegema ja mis vahendeid heaks müügiks vaja on.

Ja tegelikult teevad müügitööd kõik inimesed. Sa võid näiteks müüa:

-ideed, kuhu puhkama minna või mida õhtul teha;
-ennast kohtingul käies;
-ennast tööle kandideerides;
-oma autot, arvutit, telefoni jne.

Klient võib müügimehele maha müüa ka idee, et tal ei ole seda asja vaja. Tarmo Tamm õpetab selles raamatus, kuidas olla edukas müügimees ja mitte klišeelik nõme müüja, kellelt keegi midagi osta ei taha, vaid just selline asjalik, kes teeb kogu protsessi meeldivaks, nauditavaks. Halva näitena toob Tarmo raamatus välja saates “Üksikvanem otsib kaaslast” osalenud Jaagu abieluettepaneku, mis kõlas umbes nii:

Jaak: “No nii. Otsene vastus. Tuled naiseks või ei tule?!? Ütle ära! Ära mõtle, kohe ütle”
Naine: “Mis sa arvad, mis see vastus on?”
Jaak: “Kust mina tean?”

Ehk siis raamatu on täis soovitusi, mida teha, aga ka neid, mida kindlasti mitte teha. Tekst voolab mõnusalt, sisaldab viiteid ja fakte olulistest uurimustest (väga oluline – kohe on näha, et mees ei tulista puusalt, vaid on tõesti oma müügiteooria läbi mõelnud). Faktid on illustreeritud vaimukate näidetega päriselust.

Paar mõttetera raamatust

Inimesed ei taha, et neile müüakse, aga neile meeldib osta. Seega jäta mulje, et nad ise ostavad (mitte, et sina müüd neile midagi) ja su edukus kasvab.

Müügiinimese eesmärk peaks olema inimesel päev paremaks teha, isegi kui see inimene ei osta. Kui su ainus eesmärk on raha teenida (ja see on sul kogu aeg ka mõttes), siis paratamatult tunneb ka ostja, et müüjal on suurem huvi tehing ära teha ning et talle müüakse, seetõttu tehingu toimumise tõenäosus langeb.

Lugege Tarmo Tamme raamatust täpsemalt, ta oskab teemat väga hästi lahata.