See artikkel ilmus esmakordselt 6/2017 Tehnikamaailmas.
Kuidas liita omavahel Harley-Davidsoni kruiserlik pärand ja uued sportlikud väärtused? Street Rod tundub olevat õige vastus.
Mis on Harley-Davidson? Ei, see ei ole (lihtsalt) mootorratas. See on kogu kultuur, mis nende kaherattalistega kaasas käib. Harley-Davidsoni omanikuna kujutatakse tavaliselt ette nahkvestide ja tätoveeringutega kaetud keskmisest priskemaid mehi, kelle koosviibimistel peab alati Rocki õlu ja striptiis olema. Selline kultuuriline pagas käib paratamatult Harley-Davidsonidega kaasas ja seda on raske maha raputada.
Tänapäeva noortele selline elustiil väga huvi ei paku ja see on Ameerika mootorrattatootjale suur probleem, sest kui uusi fänne peale ei kasva, kuivab ühel hetkel ostjaskond kokku. Lahendusena toodi 2015. aastal turule täiesti uus mudelisari Street (loe 7/2015 Tehnikamaailmast). Sportlikuma sõidu ihalejate jaoks tuli tänavu välja mudeliga Street Rod. See on mõeldud uuele generatsioonile, kes jätab vanad väärtused seljataha.
Street Rod versus Street 750
Street Rodi geomeetriat on võrreldes tava-Streetiga märgatavalt muudetud, tänu sellele on suurenenud kliirens ja ka kaldenurk on 28,5 asemel 37,3 kraadi vasakul ja 40,2 kraadi paremal. Mootorit on veidi järgi aidatud (ja tänu sellele on saanud ka veidi pikema nime – High Output Revolution X™), pannes välja nüüd 9 kilovatti ja 6 njuutonmeetrit rohkem. Tagakiik on pikem, vedrustus on uus (43 mm ümberpööratud esiahvel, taga välise silindriga amortisaatorid), piduritel on ees nüüd kaks ketast, paaki on tõstetud ja ettepoole nihutatud. Muudatusi on võrreldes tavalise Street-mudeliga palju, tegu on pea täiesti uue mudeliga. Välimuses on neil visuaalseid sarnasusi, aga olemus on täiesti erinev. Kui tavaline Street 750 omab (liiga) üldise kruiseri iseloomu, siis Street Rodil on palju selgem karakter. See on tõeliselt badass ratas.
Peale istudes
Isteasend tundub esmalt naljakas. Kuna mootor on Harley’l üsna lai, siis on ka jalad laiali. suhteliselt krõnksus, samas käed sportlikult ees. Selga istudes on esmalt selline kükitamise-upitamise tunne, sportliku ratta kohta on jalad ikka liiga harjumatult laiali, aga see on kompromiss Harley-Davidsoni ja sportratta vahel. Kui jalad õigesse asendisse saab (parempoolse jala kanna saab toetada summutil olevale lisatoele), siis veidi sõites hakkab asendiga juba harjuma ja see tundub isegi loogiline. Drag-stiilis lenkstang on suhteliselt lai ja annab juhile tunde, et tsiklit on kerge kontrolli all hoida. Lenksu otstes olevad peeglid (mida saab nii üles kui allapoole kinnitada) annavad üllatavalt hea ülevaate selja taga toimuvast – ma ootasin pigem kehvapoolset nähtavust.
Sõit
Kui isteasendiga on juba harjutud, siis on järjest enam tunda kui (heas mõttes) jõuline see asend tundub. Isteasend on üsna püstine, veidi ettepoole kaldu, käed on laiali ja ette suunatud, justkui lahingusse tormates. Kujutan ette, et kui Jeremy Clarksonile meeldiksid mootorrattad, istuks tema minu asemel Street Rodil, annaks kõvasti gaasi ja karjuks talle omase stiiliga “POWEEEER!”
749 cm3 High Output Revolution X tundub olevat igati asjalik ja mitmekülgne – V2 hääl on äratuntavalt harley-davidsonlik, samas võib mootori Harley-Davidsoni kohta lausa uskumatult kõrge 9000 pöördeni minutis lasta. Madalatel pööretel saab niisama kruisida, kõrgetel pööretel äkilisemalt sõita. Ja sealjuures on mootori vibratsioon nii miinimumini viidud, et isegi peeglid ei vibreeri sõites. Oma 229 kg tühikaalu juures on see asjalikult vilgas. Raskuskese on madalal ja lai lenkstang annavad ka algajale juhile palju enesekindlust. Street Rodiga kurvide läbimisel on seetõttu kohati isegi kindlam tunne kui mõne sportrattaga.
Sportlikkusega on vedrustuse osas veidi liiale mindud. Heades teeoludes töötab see ideaalselt, aga ebatasasel või lapitud asfaldil on ta liiga jäik, isegi sportliku ratta jaoks liiga jäik. Ebaühtlasel asfaldil jõnksutab ratas juhti korralikult üles-alla… Võib-olla polegi asi nii hull, aga Harley-Davidsoni puhul on üldiselt ootus nautida kruiserilikult pehme vedrustuse sõbralikkust.
Muus osas on Street Rod väga oodatud edasiminek Harley-Davidsoni perekonnas ning toob selle margi fännide hulka kindlasti ka palju noori ning teiste mootorrattamarkide austajaid.
Kommentaare ei ole