Ma olen oma elus paljudest autodest unistanud, eriti oma koolipõlves. Unistuste autod on masinad, mille omamine pole enamasti kunagi kuidagi praktiline, aga hing ikkagi ihkab nende järgi. Enamasti on need minu jaoks olnud kahe uksega tagaveolised kupeed: klassikaline Ford Mustang, viienda põlvkonna Ford Mustang, Pontiac Firebird Trans Am, Mazda RX-8, Ford GT ja nii edasi. Väga hästi annab mu kunagist automaitset edasi see gümnaasiumi ajal minu toa seinal olnud kollaaž, mille mõne aasta eest vanematekodu pööningult taasavastasin:

Kuigi päriselu autovalikud olen teinud rohkem praktilistest vajadustest lähtuvalt, siis aeg-ajalt flirdin ikka mõttega ühel hetkel midagi sportlikumat osta. Näiteks siis kui mootorratastest isu otsa saab ja tahaks sõidukit, kus olen ilmaolude eest kaitstud.

Viimased 9 aastat on enim silma paistnud just Jaguar F-Type, mis võitis mu südame kohe kui esimest korda selle elegantset kupeekeret nägin. Kiindumus oli nii suur, et pidasin tarvilikuks oma siis 4-aastasele tütrele mängimiseks (ja mulle miniatuurseks silmailuks) mänguasjapoest F-Type’i mudelauto osta.

Mõtlesin ka, et noh, kui ühel hetkel on pangakontol ühe (päris) Jaguar F-Type’i hinna jagu vaba raha, millega midagi tarvilikku ei oska peale hakata, siis ostaksin selle auto ära küll. Ja sõidaksin sellega iga päev – daily driver, eks. Tööle, koju, poodi, külla, Lõuna-Eestisse.

Täpselt aasta tagasi oli mul võimalus paar päeva oma unistuste auto roolis veeta. Vabandust, et loo ilmumisega tervelt üks aasta läks – praktiline elu tuli vahele…

Kuidas siis on?

Nagu oodata võis, on see ka päriselus sama ilus nagu pildil (või isegi ilusam), sihvaka ja stiilse disainiga. Madal ja lai, tagarataste kohal jõuliselt esile tükkiv lai puusajoon, sujuvalt langev katusejoon, neli summutitoru  – F-Type on iga külje pealt seksikalt ägeda disainiga. Otse loomulikult on see ka metsikult võimas! 5-liitrine V8, 450 hobujõudu nelikvedu, mis siiski annab suurema osa jõust tagaratastele. Automaatkast teeb kõik töö sinu eest ära, nii et minu tööks jäi vaid julgelt gaasi vajutada F-Type lausa hüppas metsiku möirge saates paigalt. 4,6 sekundiga sajani. Sellisel võimsusel on oma võlud ja valud, aga sellest veidi allpool.

Auto on mõnusalt madal, istmed võtavad su mugavalt oma pessa ja toetavad sind igast küljest.

Üks asi on kindel: see auto on megaäge – iga koolipoisi unistus – ja oh-kui-ilus vaadata. Küll aga sain aru, et tavalisteks argisõitudeks sobilik igapäevaliikur see siiski ei ole. Miks? Las ma selgitan.

Linnas sõites on kiirusepiirang enamasti 50 km/h ja teedel palju teisi liiklejaid. Valgusfoori tagant sõitma hakates on F-Type’iga kaks varianti:

1) Stardid hästi rahulikult nagu teised autod. 99% F-Type’i suutlikkusest jääb kasutamata

2) Stardid entusiastlikumalt gaasi vajutades – umbes üheks sekundiks saad natuida V8 väljalaskehelisid ja särtsakat kiirendust ja juba ongi kiirust liiga palju ja pead hoogu hakkama maha võtma. Naudingut oli vaid hetkeks ja kõrvaltvaatajad arvavad nüüd, et sa oled tähelepanunäljas show-off.

Kumbki pole just ideaalne. Lisaks veel tõik, et F-Type on madal auto ja sealt pidev sisse-välja saamine võib üsna väsitavaks muutuda. Samuti võib madaluse tõttu ummikus linnamaasturite vahel ahistav tunne tekkida.

Linnaliikluses on ka A-piilarid üsna segavad. Kui on ja teha vasakpööret, peab tihti ümber A-piilari justkui piiluma. Niisama kurvilisel teel sõites seda probleemi pole, sest ümber nurga pole vaja vaadata.

Kõigele sellele vaatamata on F-Type uskumatult külgetõmbav ja atraktiivse välimusega. Vaatan just neid minu enda tehtud fotosid ja lihtsalt unustan end auto meelaid kurve vaatama. Küll see disainer Ian Callum oskab ikka ilusaid autosid luua!

Praktilise poole pealt: pagasiruum on parajalt suur ja auto on piisavalt mugav-võimas-ruumikas, et kahekesi üks korralik ringreis ette võtta.

Hea auto maalt linna sõitmiseks

Jaguar F-Type sobib igapäevaautoks suurepäraselt näiteks siis kui sa elad kuskil Lahemaal ja sõidad mööda käänulisi kõrvalteid pidi pealinna tööle. Ja valida tasub just need teed, kus on pidevalt vaja kiirendada-aeglustada. Just nagu mootorratastegagi, on ka F-Type’il just tempo muutmisel kuulda kõige mahlasemad hääled.

Võibolla kui ma kunagi mõnest startupist eduka exiti teen, siis premeerin end ühe kena Jaguar F-Type’iga…

Ja see mudelauto on mul, muide, endiselt alles.