See artikkel ilmus esmakordselt 7/2023 Tehnikamaailmas.
Kui otsid matkamootorratast, mille standardvarustuse nimekiri on pikem kui (vist) ühelgi teisel tsiklil, siis CFMOTO 800MR Explore on just kõige õigem masin!
CFMOTO pole siinmail just kõige tuntum bränd ja kui sa oledki neist midagi kuulnud, siis suure tõenäosusega tead nende ATVsid. CFMOTO on tegelikult 1989. aastal asutatud Hiina mootorratta- ja maastikusõidukite tootja. Nad toodavad isegi luksusjahte! Eestis on kubamärk tuntud pigem ATVde poolest, aga viimasel ajal on järjest enam tänavatel näha ka CFMOTO mootorrattaid.

KTMi poolvend
KTM ja CFMOTO teevad tootmises koostööd ja nii on CFMOTO 800MT 799 cm3, rida-kaks mootor enam-vähem sama, mis KTM 790 Adventure’il, ainult veidi teistmoodi seadistatud. Selle ümberseadistamise käigus on paar hobujõudu vähemaks võetud. Lisaks on CFMOTO paarkümmend kilo raskem kui KTM. 800MT esiratas on 19 tolli, KTMil 21. KTM on veidi enam maastikule orienteeritud, CFMOTO rohkem reisimisele ja kruusateedele. Igal juhul väljuvad nii KTMi 790 Adventure kui ka CFMOTO 800MT täpselt samast Hiina tehasest, seega sugulusside on üsna tugev.
Kui KTMi trumbiks on tema tuntus ja maastikule orienteeritus, siis millega lööb CFMOTO? Õige vastus: CFMOTO tugevuseks on tema vinge varustuspakett. Nüüd tuleb vähe pikem loetelu, oled valmis?
Alustame tavalistest asjadest. ABS ja veojõukontroll on kõigil uutel mootorratastel, aga kurvi ABS on endiselt veel üsna värske tehnoloogia. Quickshifter, millega saab käike vahetada gaasi maha võtmata ja sidurit rakendamata. Kodarveljed, rehvirõhu andurid ja metallist põhjakaitse.
Püsikiirushoidja, elektrooniline gaas ja erinevad sõidurežiimid. LED-tuled on ees lahendatud selliselt, et on üks põhituli ja siis kaks lisatuld, mida tavaliselt matkaenduuro mehed ja naised lisavarustusena armastavad paigaldada. CFMOTOl on need juba standardis! Kaitserauad kaitsevad nii plastikuid kui ka lisatulesid. Taga on nii pakiraam kui ka küljeraamid kohvrite kinnitamiseks.

Tuuleklaasi saab üles-alla liigutada. Kaks USB ja üks 12V pistik aitavad kõik navid, telefonid ja muud lisaseadmed laetuna hoida. 8-tolline puutetundlik ekraan, kuhu saab bluetoothi abil ühendada oma nutiseadme ja käed-vabad-süsteemi ning see annab võimaluse ka häälkäsklusi jagada.

Nüüd läheb veel põnevamaks! Sellel masinal on käe- JA istmesoojendus, ehk külmal sõidul saab keha mitmest kohast soojendada! Kõige erilisem asi selle mootorratta juures on aga reavahetuse abisüsteem, mis annab ekraani ääres märgutulega selgelt märku, kui sinu taga või küljel on mõni teine sõiduk. Just nagu auto pimenurga hoiatus, aga mootorrattal! Nutikas lahendus töötab intuitiivselt ja ilma peeglisse vaatamatagi saad teada, kui keegi sinu selja taga peaks paiknema. Lühikokkuvõte standardvarustusest: tal on olemas kõik, mida ühelt mootorrattalt tahta võiks, ja veel rohkemgi.

Asjalik nii paberil kui ka päriselus
Mina sain CFMOTO 800MT Explore’iga tutvust sobitada Motomotiiwi nimelisel motoüritusel, kus suured matkaenduurod avastasid Harjumaa kruusateid. Seal oli hea võrrelda, et kuidas see uustulnukas Honda Africa Twini, KTM Adventure ja Super Adventure ja muude matkamasinatega võrreldes hakkama saab. CFMOTO on sõiduomadustelt igati vääriline konkurent – võimsust on piisavalt, KYB vedrustus toimib nii nagu vaja, isteasend ja ergonoomika paigas, nii et juht tunneb end mugavalt ja kindlalt. CFMOTO 800MT Explore on reisiratas, millega mõnus ka kruusal kulgeda. Päris maastikule ma temaga ei roniks, selleks on veidi teised motikad.

Leidsin vaid ühe asja, mida CFMOTO võiks edaspidi paremaks teha. Madalatel pööretel õrnalt gaasi andes on elektrooniline gaas veidi jõnksutav, justkui ei saaks andur täpselt aru, kas ja kui palju tahan gaasi anda või mitte. See väike mure on muidugi tuntav vaid tõesti siis kui tipptunniummikus näiteks jalakäijakiirusel veered. Normaalselt gaasi andes on kõik nii nagu olema peab.
CFMOTO 800MT Explore tundub olevat väga võimekas, nägus ja kvaliteetne mootorratas.Teatavasti on kvaliteet ja hind omavahel tihedas seoses ja hea kvaliteet maksab. Kui 800MT kõige soodsama Sport-versiooni hind algab 8990 eurost, siis Explore’i hind algab 12 290 eurost. Selle raha eest saab korraliku mootorratta ja nii kõva varustuspaketi, mida pole vist ühelgi teisel mootorrattal standardina näinud.

Kommentaare ei ole